Социологическо проучване на Gallup и Knight Foundation подчертава спадащото доверие на американците в новинарските медии. Американските медии лъжат, смятат половината от гражданите на САЩ, показва проучването.
Според анкетата половината американци смятат, че средствата за масова информация дезинформират със своите репортажи. Проучването на Gallup/Knight Foundation установи, че само 26% от американците имат благоприятно мнение за новинарските медии, най-ниската цифра, регистрирана в петгодишната история на проучването. 53% имат изрично неблагоприятно мнение.
Най-забележителната цифра е, че 50% от американците смятат, че „повечето национални новинарски организации възнамеряват да заблудят, дезинформират или убедят обществеността“.
Не само че половината американци смятат, че новинарските медии не успяват да информират адекватно обществото, но и те вярват, че медиите активно работят, за да заблудят обществото.
76% от анкетираните смятат, че „новинарските организации са преди всичко бизнес, мотивиран от финансовите си интереси и цели“.
Според данните от проучването анкетираните са на мнение, че стимулите на бизнеса корумпират по-висшата цел на журналистиката – да казва истината.