Разследвания и новини без цензура

понеделник, 2 октомври, 2023

разследваща журналистика и новини без цензура

|

info@obektivno.bg

Белгийските F-16 са с пукнатини по фюзелажа, опасни и негодни за полети в Украйна

Белгия, която има 44 изтребители F-16, не може да изпрати нито един на Украйна. В изявление пред белгийския вестник De Standaard Фредерик Гьотинк, представителят на белгийската армия, отговарящ за доставките, заяви, че е немислимо F-16 да бъдат изпратени в Украйна. От изявлението става ясно още, че дори Белгия не може да използва пълноценно своите F-16, съобщи bulgarianmilitary.com.

„Самолетите не се използват, защото са износени. Тези самолети вече са износени, защото са летели твърде много. Не можете да изпращате самолети в Украйна, които не бихте използвали сами“, каза Гьотинк.

Белгийският военен, който отхвърли предположението, че Украйна може да не спазва строгите правила за максималните полетни часове на самолета, заяви: „Например, ако доставим опасен самолет с пукнатини по фюзелажа в Украйна, ще застрашим живота на пилот“, обясни той.

По-рано имаше предположения, че след като Белгия получи американските F-35, F-16 ще бъдат безполезни и някои от тях могат да бъдат изпратени в Украйна. Белгия, която е сред най-големите производители на оръжие в Европа, предостави помощ като автоматични оръжия, бронирани превозни средства, 200 камиона, боеприпаси, гориво и медицински консумативи в подкрепа на Украйна.

Пукнатини по фюзелажа

Изявлението на Гьотинк потвърждава тезата, че част от белгийските F-16 може да имат дупки във фюзелажа. Подобни изявления бяха направени и в началото на годината, когато други белгийски военни източници, пожелали да останат анонимни, също споменаха за съществуването на този проблем.

Фюзелажът е корпусът на самолета. Пукнатините във фюзелажа могат да отслабят конструкцията и да я направят по-податлива на повреда, особено по време на излитане, кацане и бойни маневри.

Опасността зависи от размера и местоположението на пукнатините. Малките пукнатини може да не причинят незабавни щети, но те могат да нараснат с течение на времето и в крайна сметка да доведат до катастрофална повреда. Големите пукнатини, от друга страна, могат да причинят незабавни щети и потенциално да причинят разпадане на самолета във въздуха. И в двата случая летенето с пукнатини във фюзелажа е сериозен риск за безопасността.

Щетите, причинени от пукнатини на фюзелажа, могат да варират от незначителни до катастрофални. Незначителните щети могат да включват козметични проблеми като отчупване на боя или малки вдлъбнатини. По-тежките повреди могат да включват структурни деформации, които могат да повлияят на аеродинамиката на самолета и да го накарат да стане нестабилен. В най-лошия случай целостта на фюзелажът може напълно да се наруши, което води до катастрофа на самолета и потенциално води до загуба на живот.

Необходими са редовни проверки и поддръжка, за да се открият и поправят всякакви пукнатини, преди те да се превърнат в сериозен риск за безопасността.

Белгийският F-35 също има проблеми

Започването на процеса на сглобяване на първата двойка F-35As, предназначена за белгийските военновъздушни сили, започна в завода на Lockheed Martin във Форт Уърт, САЩ. Според клаузите на споразумението, което обхваща закупуването на 34 броя F-35As, първата двойка самолети трябва да бъде подготвена и прехвърлена преди края на текущата година. Въпреки това белгийските военновъздушни сили се оказват в положение да изпълняват опасни полети със съществуващите си F-16, ситуация, която се очаква да продължи до появата на първия F-35. И все пак се оказва, че очакваната доставка ще претърпи забавяне.

Противно на очакванията, белгийските ВВС категорично отхвърлиха първоначалния самолет F-35, идентифициран със серийния номер AY-01. Белгийското министерство на отбраната е установило, че първоначалната двойка самолети AY-01, заедно с напълно сглобената AY-02, не съответстват на сложните технически спецификации, изисквани от модификацията на блок 4.

Съгласно условията на договора за покупка, самолетът трябва да бъде доставен в най-технологично напредналата конфигурация. В сегашния си вид най-новата итерация е версията Block 4, модификация, предназначена да даде на F-35A множество иновативни функционалности.

В изявление белгийското министерство на отбраната съобщи, че белгийските ВВС ще се въздържат от получаване на изтребителите F-35A, докато не бъде извършена модернизация на версията Block 4, включваща процесора TR3. Освен това беше предвидено, че изтребителят трябва да премине през цялостна серия от тестове и да получи пълна сертификация, преди да се счита за готов за доставка.

Още по темата: След като платихме милиарди за F-16, САЩ ни препоръчват да ползваме руските МиГ-29 

Източник:bulgarianmilitary.com
Обективно
Обективноhttps://obektivno.bg
Обективно.БГ е независима медия за разследваща журналистика, новини без цензура и всички гледни точки.

Подкрепа за независимата журналистика

Обективно.БГ не се финансира от правителства и фондации и разчита единствено на подкрепата на своите читатели.

Разследвания
Свързани публикации

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.