Разследвания и новини без цензура

неделя, 14 април, 2024

разследваща журналистика и новини без цензура

|

info@obektivno.bg

Аудиозапис: Чуйте фаталната заповед на началника на гарата в Лариса, довела до катастрофата

Гръцките медии публикуваха аудиозапис от последния разговор между машиниста на пътническия влак с началника на гарата в Лариса малко преди катастрофата в Гърция, при която 46 души загинаха, а над 80 бяха ранени. От аудиозаписа става ясно, че началникът на гарата дава грешна инструкция за посоката, по която да поеме влакът.

Машинистът: Лариса, чувате ли?

Началник гара: С номер 47 минавате покрай червения изходен светофар до новия входен светофар на Парос.

Машинистът: Василий, тръгвам ли?

Началник гара: Тръгваш, тръгваш. Готово, на добър час! Хайде, на добър час!

Началникът на гарата беше арестуван, тъй като неговата грешка е довела до фатални сблъсък на пътнически влак с товарен.  Двете композиции са се движили с 120 км/ч и 160 км/ч, казват разследващите. Няма спирачен път, а ударът е толкова силен, че първите четири вагона на пътническия влак са напълно изгорели от избухналия пожар. Спасителните екипи все още не са успели да извадят всички загинали. 20 души все още се водят в неизвестност.

Изглежда повече от една са грешките, допуснати от началника на гарата в Ларисас, довели до сблъсъка на влакове в Темпи, написа гръцкият вестник ProtoТhema.

Началникът на гарата в Лариса не е забелязал в продължение на 5,5 км пътническия влак, който се движи вгрешна посока към Атина вместо към Солун. Т.е. след фаталния сигнал, който той е дал на машиниста, началникът на гарата не е използвал технологичните възможности, които е имал за спиране на влака.

„Гара Лариса разполага с локален контролен панел за сигнализация, преди и след гарата на известно разстояние има светлинни сигнали и промени, които показват присъствието на влака. Защо началникът на гарата не е успял да спре влака до 5,5 км след гарата, е въпрос на разследване на комисията“, каза Панайотис Терезакис, консултант по управление на система за сигурност.

„Ако беше видял работещото табло – защото аз го проверих преди следователят да дойде и да му го покаже – за 5,5 км можеше да види как влакът влиза в отсрещния коловоз и трагедията щеше да бъде избегната“, поясни още експертът.

Охранителна камера е заснела момента на катстрофата.

Обективно
Обективноhttps://obektivno.bg
Обективно.БГ е независима медия за разследваща журналистика, новини без цензура и всички гледни точки.

Подкрепа за независимата журналистика

Обективно.БГ не се финансира от правителства и фондации и разчита единствено на подкрепата на своите читатели.

Разследвания
Свързани публикации

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.