Депутатът от ДБ Манол Пейков зарежда електрическата си кола с разклонител през прозореца на апартамента си. За „находчивото решение“ се похвали самият той във Фейсбук, като публикува дори снимки на разклонителя и стърчащия кабел от прозореца си, който се спуска по фасадата на блока до улицата и автомобила му.
След като снимките предизвикаха негативни коментари, че с действията си рискува да предизвика нещастен инцидент, депутатът, обявен наскоро за „Мъж на годината“, изтри поста си.
Снимка: Фейсбук/Манол Пейков
Преди това в публикацията си в социалната мрежа народният представител се оплака, че зарядните станции за електрическите коли в центъра на София са малко и постоянно са заети. Tой обаче е намерил гениално решение, като пусне разклонител с кабел през прозореца, за да зарежда колата си на улицата.
На въпрос дали това зареждане е рисково Пейков отговори, че заплаха постоянно има, даже когато оставиш колата на зарядна станция.
Манол Пейков обясни, че зареждането на колата му отнема 24 часа. И се похвали, че това му струва само 9 лева, докато в зарядната станция цената е 30-40 лева.
Зареждането на електрическа кола с разклонител през прозореца крие огромни рискове. Първо, може да гръмне цялата мрежа на жилищния блок, тъй като от по-високото напрежение вътрешните кабели може да се подпалят.
Второ, може да гръмне и батерията на колата. Най-опасното обаче е, че при късо съединяване може да загине случаен минувач. В случай, че завали дъжд и намокри разклонителя, има опасност от трагичен инцидент.
От „Електрохолд“ обясниха пред “ 24 часа „, че зареждането на електрически автомобил от обикновен контакт не е целесъобразно, защото съществува риск от претоварване на инсталацията и изключване на предпазителя.
Продължителното потребление на контакта на оптималната мощ може да бъде рисково заради риска от загряване на контакта и на кабела, свързващ контакта с таблото.
Препоръчваме потреблението на зарядни станции, поради по-високата степен на сигурност и по-краткото време на зареждане. За да конфигурират зарядна станция в парцелите си, клиентите би трябвало да са осведомени за опциите на електрическата им мрежа.
При нужда, те би трябвало да подадат искане за изследване за присъединение към електроразпределителната мрежа в електроразпределителното сдружение, след което ще получат мнение за изискванията за присъединение и тогава могат да пристъпят към създаване на зарядната станция, се казва в изявление на компанията.
Толкова много рискове, и после ще обясняват, че електромобилите били решение. Те не са решение, а нов проблем