Разследвания и новини без цензура

сряда, 17 април, 2024

разследваща журналистика и новини без цензура

|

info@obektivno.bg

Еврокомисията иска да ограничи ремонтите на по-старите автомобили

Еврокомисията обмисля да се ограничат ремонтите на превозни средства в ЕС, които са по-стари, съобщи британското специализирано издание за автомобили Wheels Alive.

Мярката, предложена от Европейската комисия и в очакване на ратификация, има за цел постепенно да премахне по-старите превозни средства с високи емисии, за да насърчи приемането на по-екологични алтернативи. Предложеното законодателство, което изисква зелена светлина както от Европейския парламент, така и от Съвета на ЕС, въвежда понятието „остатъчно превозно средство“.

Автомобилите, които имат повреди в основни компоненти като двигатели, трансмисии, спирачки или кормилно управление и се считат за стари (потенциално около 15 години), ще попаднат в тази категория. След като бъдат етикетирани като „остатъчни“, тези превозни средства ще получат забрана за значителни ремонти и вероятно ще бъдат бракувани.

Инициативата на ЕС „Готови за 55“ има за цел намаляване с 55 % на емисиите от транспорта до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. и нулеви въглеродни емисии до 2050 г., включително забрана след 2035 г. на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене, с изключение на такива, използващи потенциални бъдещите синтетични горива.

Испания, например, сега има средна възраст на превозните средства над 14 години, като над 47% от превозните средства са на възраст над 15 години. Подобни тенденции не се ограничават само до южноевропейските страни или тези с по-ниски доходи. Средната възраст на превозните средства в Германия се движи около 10 години, като Франция надхвърля тази граница.

Този застаряващ автопарк накара Европейската комисия да предложи мерки, насочени към намаляване на възрастта на автомобилите, коментира изданието.

Предложението е в проект за регламент, който предефинира класификацията и управлението на отпадъците за излезлите от употреба превозни средства.

Офисът на Европейската комисия в Испания поясни, че предложението няма за цел да предотврати необходимите ремонти или замени на двигатели в стандартните автомобили.

Регламентът определя условията, при които превозното средство се счита за технически непоправимо или „остатъчно“. Те включват големи повреди, като например рязане, заваряване, изгаряне или необратими технически дефекти.

Това би означавало, че превозно средство, което се нуждае от подмяна на основна част или чиито разходи за ремонт надвишават пазарната му стойност, също може да бъде класифицирано като остатъчно.

Предложението, макар и да не принуждава собствениците да изхвърлят автомобилите си, поставя под съмнение бъдещето на автосервизите и продажбите на употребявани превозни средства.

Новото предложение за регулиране на автомобилите е част от по-широката стратегия на Еврокомисията за околната среда. Брюксел твърди, че се стреми да насърчи по-чисто бъдеще, но предложението повдига въпроси за последиците за собствениците на превозни средства, автомобилната индустрия и опазването на автомобилното наследство.

Още по темата: Забраняват на старите автомобили да влизат в центъра на София

Обективно
Обективноhttps://obektivno.bg
Обективно.БГ е независима медия за разследваща журналистика, новини без цензура и всички гледни точки.

Подкрепа за независимата журналистика

Обективно.БГ не се финансира от правителства и фондации и разчита единствено на подкрепата на своите читатели.

Разследвания
Свързани публикации
- Реклама -

1 COMMENT

  1. А,да им „ремонтираме“ главите….искат ,ли?
    Чудят се какъв да си го забият!!!!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.