Разследвания и новини без цензура

вторник, 18 юни, 2024

разследваща журналистика и новини без цензура

|

info@obektivno.bg

Евродепутати искат спиране на рекламите в „проруски“ медии в България

Големи марки като Lidl, Coca-Cola и L’Oréal трябва да спрат да рекламират в „прокремълски“ медии на Балканите. Това се казва в писмо, изпратено от българския евродепутат от ГЕРБ Андрей Ковачев и негови колеги в Европарламента до 15 големи световни компании. Белгийският вестник Politico публикува писмото.

В него се казва, че 15-те марки трябва „стриктно да преразгледат [своите] рекламни политики, за да гарантират, че вашите разходи няма да финансират, дори неволно, търговски обекти, известни с разпространението на вредна дезинформация“, се казва в писмото, изпратено в четвъртък от българския евродепутат Андрей Ковачев и 15 други депутати: дясноцентристи, либерали, социалисти и зелените.

Целевите компании са Lidl, Delhaize Group, Procter & Gambler, Coca-Cola, A1, Yettel, Ferrero, Heineken, Mars, Mondelez, L’Oréal, GlaxoSmithKlein (GSK), Bosch, Samsung и Amazon.

Андрей Ковачев каза пред Politico, че „антидемократичните разкази от злонамерени сили са сериозна заплаха за нашата демокрация“, особено „в тази ключова изборна година“.

„Много медийни организации, които популяризират прокремълска дезинформация, често използват реклами, закупени от реномирани компании, за да укрепят доверието си“, твърди Ковачев, добавяйки, че тези марки не винаги са били наясно, че в крайна сметка могат да „подкрепят [проруски] пропагандни канали“.

Balkan Free Media Initiative – базираната в Брюксел неправителствена организация, която стои зад този ход – съобщи през 2023 г., че глобални марки, чрез агенции и рекламни фирми, харчат стотици милиони евро за сръбски и български медии, които разпространяват „руска“ пропаганда срещу Украйна.

Не става въпрос само за парите, се казва в писмото на депутатите. Репутацията и силата на тези марки „неволно придават на [тези медии] легитимност, изостряйки разпространението и въздействието на дезинформацията“.

Евродепутатите настояват компаниите да застанат на страната на „истината и почтеността, като внимателно преразпределят рекламните бюджети от платформи, които компрометират тези основни ценности“.

Говорител на GSK отговори, че компанията не рекламира на Балканите.

Говорител на Lidl каза, че вече е предприел действия „няколко месеца преди писмото“ и „значително е намалил“ разходите за сръбските канали Pink TV и Happy TV от средата на 2023 г., като е спрял рекламата на последния през 2024 г. Lidl няма договорни отношения с всякакви „проруски медии в България“, добавиха от компанията.

Още по темата: Български евродепутати – с над 1 милион лв. спестявания от заплати 

Обективно
Обективноhttps://obektivno.bg
Обективно.БГ е независима медия за разследваща журналистика, новини без цензура и всички гледни точки.

Подкрепа за независимата журналистика

Обективно.БГ не се финансира от правителства и фондации и разчита единствено на подкрепата на своите читатели.

Разследвания
Свързани публикации

3 COMMENTS

  1. Пак по оруелски: Balkan Free Media Initiative (Инициатива балкански свободни медии) се старае да заглуши медии.

    „Свободата е робство“ – Оруел в неговата антиутопия „1984“.

  2. Боклук си беше, боклук си и боклук ще си останеш ковачев!
    Долно, мазно мекере!

    • Политическа проститутка.

      Истинските проститутки са много по-достойни от политическите и медийните проститутки.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.