Разследвания и новини без цензура

четвъртък, 22 февруари, 2024

разследваща журналистика и новини без цензура

|

info@obektivno.bg

Стотици самолети в Европа и САЩ са с фалшиви сертификати за безопасност на двигателите

Авиоиндустрията е разтърсена от скандал с фалшифициране на сертификати за безопасност на двигателни части на самолети, в който е замесена британската компания AOG Technics. Airbus и Safran, две компании във френската аеронавтика, са пряко засегнати от тази афера, както и американските United American, Southwest и Delta.

Големите американски авиокомпании инспектират самолетите си, след като стана ясно, че британският доставчик на части за най-широко използвания търговски реактивен двигател е извършил огромна измама със сертифициране на безопасността, съобщи Wall Street Journal.

Как беше разкрита измамата

Фалшифициране на сертификати: през лятото Safran, GE Aerospace и CFM International са предупредени от сервиз за поддръжка относно резервни части за двигатели CFM56 – най-продаваният самолетен двигател в света с 34 000 бройки, произведени за около тридесет години – придружени с фалшифицирани удостоверения. „Този ​​доставчик беше доставил определен брой части на определен брой сервизи и всички тези части бяха доставени с фалшифицирани документи“, съобщи Оливие Андриес, шефът на Safran, пред Асоциацията на журналистите от аеронавтиката (AJPAE).

Тази манипулация породи сериозни опасения относно безопасността на полетните операции.

Около 100 засегнати двигателя: Досега около 100 авиационни двигателя са идентифицирани, че са оборудвани с части на AOG Technics. Тези двигатели тип CFM56, произведени от CFM International, се ползват за различни самолети, включително Airbus A320 и Boeing 737 NG. „Към днешна дата около сто двигателя са идентифицирани с части на AOG Technics “, каза Оливие Андриес.

В края на август Bloomberg съобщи, че европейските авиационни регулатори са изразили загриженост, че двигателите, задвижващи редица самолети от по-старо поколение (Boeing 737 и Airbus SE A320), са били ремонтирани с фалшиви части. Те са доставени от AOG Technics Ltd, базирана в Лондон. Освен, че е доставяла фалшиви части за двигатели, компанията е създавала и фалшиви профили на свои служители в LinkedIn.

Сертифициращите органи, включително американската FAA и европейската EASA, веднага започнаха разследване, за да определят степента на манипулиране и нейното въздействие върху безопасността на въздухоплаването. Това разследване продължава и има за цел да идентифицира всички въпросни части.

В прессъобщение Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) изрази съжаление, че „многобройни сертификати за разрешение за пускане в експлоатация на части, доставени от AOG Technics, са фалшифицирани“.

Потенциален риск за сигурността

Фалшивите части се предлагат под различна форма и представляват потенциален риск за сигурността на полетите. Поради това авиокомпаниите са помолени да премахнат двигателите си, за да сменят съмнителните части.

Safran заведе съдебно дело в Обединеното кралство след разкритията. Британският съд изиска AOG Technics да предостави пълен списък на всички части на CFM56, закупени и продадени от компанията, заедно със свързаната документация, в рамките на 14 дни. Адвокатът на Safran, GE и CFM International Матю Рийв е убеден, че AOG Technics е участвала в „умишлен, нечестен и сложен план за измама на пазара с фалшифицирани документи в индустриален мащаб“, каза той пред Ройтерс.

Обективно
Обективноhttps://obektivno.bg
Обективно.БГ е независима медия за разследваща журналистика, новини без цензура и всички гледни точки.

Подкрепа за независимата журналистика

Обективно.БГ не се финансира от правителства и фондации и разчита единствено на подкрепата на своите читатели.

Разследвания
Свързани публикации

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.